0
100 colli = gratis verzending

Veel gestelde vragen

Account

  • Hoe maak ik een account aan?
  • U kunt zelf via de website een account aanmaken. Voor het aanmaken van een account heeft u een inschrijving in het Handelsregister nodig.
  • Hoe kan ik mijn accountgegevens aanpassen?
  • Nadat u bent ingelogd kunt u uw accountgegevens zelf aanpassen op www.drankdirect.nl/mijn-gegevens. Het emailadres waarmee u inlogt kunt u echter niet zelf wijzigen. Hiervoor dient u een verzoek naar info@drankdirect te sturen.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
  • Mocht u onverhoopt uw wachtwoord zijn vergeten, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door op "Wachtwoord vergeten?" te klikken op: www.drankdirect.nl/account
  • Ik wil het wachtwoord van het account aanpassen, wat moet ik doen?
  • Mocht u wegens omstandigheden of vanwege de veiligheid van uw account uw wachtwoord willen wijzigen, dan kunt u een nieuw wachtwoord invullen en bevestigen onder "Wachtwoord" op: www.drankdirect.nl/mijn-gegevens
  • Kan ik zelf mijn statistieken opvragen?
  • Ja, deze kunt u zelf opvragen via: www.drankdirect.nl/statistiek

Assortiment

  • Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
  • Alle getoonde prijzen op DrankDirect.nl zijn exclusief BTW.
  • Kan ik extra korting krijgen als ik een pallet bestel?
  • Nee, DrankDirect.nl werkt met vaste lage prijzen ongeacht de aantallen. Wel bieden wij bij sommige producten staffelprijzen aan. Eventuele staffelprijzen zijn zichtbaar op de productpagina's. Als daar geen staffelprijs staat is deze helaas niet beschikbaar.
  • Wat doe ik als ik een artikel niet kan vinden?
  • Mocht u onverhoopt een artikel niet kunnen vinden, dan kunt u in dat geval een e-mail met de artikelomschrijving naar info@drankdirect sturen. Onze afdeling inkoop zal dan overwegen of wij het product voor u kunnen opnemen.
  • Klopt de voorraad die wordt getoond op de website?
  • Ja, het groene vinkje geeft aan of een product voorradig is.
  • Wanneer is een artikel weer op voorraad?
  • Een aantal aangeboden artikelen op DrankDirect.nl zijn bestelartikelen en worden pas ingekocht wanneer er verkoop van is. Indien u de precieze levertijd wilt weten, kunt u een e-mail naar info@drankdirect sturen.

Bestellen

  • Kan ik als particulier ook bij DrankDirect.nl kopen?
  • DrankDirect.nl verkoopt niet aan particulieren. Voor het kopen op DrankDirect.nl heeft u een inschrijving in het Handelsregister nodig.
  • Hoe kan ik bestellen bij DrankDirect.nl?
  • DrankDirect.nl is een online drankengroothandel. U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week online bestellen. Nadat u bent aangemeld kunt u zelf uw bestelling plaatsen, het gewenste aflevertijdstip aangeven en de betaling verzorgen. Het is niet mogelijk om per telefoon of email te bestellen.
  • Als ik een tweede bestelling plaats op dezelfde dag, betaal ik dan ook twee keer verzendkosten?
  • Iedere bestelling wordt verwerkt als een aparte order. Indien u op dezelfde dag nog een bestelling plaatst, dan betaalt u per order de daarbij horende bezorgkosten.
  • Wordt mijn bestelling bevestigd?
  • Nadat u uw bestelling heeft afgerond ontvangt u binnen enkele minuten per e-mail een orderbevestiging.
  • Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
  • Ja, u kunt vanuit het buitenland bestellen, echter levert DrankDirect.nl uitsluitend in Nederland.
  • Kan ik een bestelling annuleren?
  • Nee, nadat u uw bestelling heeft afgerond is het niet meer mogelijk om uw bestelling te annuleren.
  • Kan ik een bestelling wijzigen?
  • Nee, nadat u uw bestelling heeft afgerond is het niet meer mogelijk om uw bestelling te wijzigen.
  • Kan ik het afleveradres na bestellen nog wijzigen?
  • Nee, nadat u uw bestelling heeft afgerond is het niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen.
  • Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen?
  • Nadat u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u binnen enkele minuten per e-mail een orderbevestiging. Mocht u na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleert u dan alstublieft uw spam filter. Mocht u daar ook niets aantreffen kunt u navraag doen via: info@drankdirect

Betaling

  • Hoe kan ik betalen bij DrankDirect.nl?
  • DrankDirect.nl accepteert de volgende betaalwijzen:
    • iDeal betaling
    • Vooruitbetaling per bank
    • Levering onder rembours
    • Levering op krediet
    • Creditcard
    Meer informatie over de betaalwijze kunt u vinden op: www.drankdirect.nl/betaling
  • Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
  • De verificatie van de betaling is afhankelijk van de betaalwijze.
    • iDeal betaling of Creditcard: betaling wordt direct verwerkt
    • Vooruitbetaling per bank: minimaal één werkdag
  • Levert DrankDirect.nl ook onder rembours?
  • Ja, DrankDirect.nl kan onder rembours leveren. Er wordt hiervoor een administratieve vergoeding van 2,5% over het orderbedrag berekend. Voor een levering onder rembours moet het orderbedrag minimaal € 250,- bedragen en mag deze maximaal € 2500,- bedragen.

    Kijk voor meer informatie op: www.drankdirect.nl/betaling
  • Hoe werkt iDeal?
  • Na stap 2 binnen het besteltraject (het opgeven van het aflevermoment) kunt u bij stap 3 de betaalwijze kiezen. Indien u voor iDeal-betaling heeft gekozen, wordt u doorgelinkt naar de beveiligde internet betaalomgeving van de door u geselecteerde bank. Hier staat de betaalopdracht voor u klaar. Na het opgeven van een aantal gegevens autoriseert u uw bank om de betaling te verrichten. Bij een iDealbetaling garandeert DrankDirect.nl een directe levering van alle voorradige artikelen.

    Kijk voor meer informatie op: www.drankdirect.nl/betaling
  • Welke banken bieden een iDeal betaling aan?
  • Op dit moment wordt iDeal aangeboden door bijna alle Nederlandse banken, vraag bij uw bank na of zij de dienst aanbieden als u het niet zeker weet.
  • Kost een iDeal betaling geld?
  • Nee, DrankDirect.nl rekent geen extra kosten voor een iDeal betaling.
  • Wat is het bankrekeningnummer van DrankDirect.nl?
  • Het bankrekeningnummer van DrankDirect.nl is NL36 RABO 0120522489 (Rabobank).

Facturering

  • Krijg ik een factuur per post?
  • Nee, u ontvangt de factuur per e-mail.
  • Wanneer ontvang ik een factuur?
  • DrankDirect.nl verstuurt u op de werkdag voorafgaand aan de levering een factuur per e-mail.
  • Hoe kan ik een kopie van een factuur opvragen?
  • Mocht u een kopie van een factuur willen ontvangen, dan kunt u deze downloaden in uw financiële historie.
    Uw historie kunt u hier vinden: www.drankdirect.nl/financieel

Bezorging

  • Waar kan ik de status van mijn order vinden?
  • Via deze link kunt u de status van uw order volgen: www.drankdirect.nl/orders
  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
  • Uw bestelling wordt op de door u opgegeven afleverdatum geleverd. U kunt de status van uw order via deze link volgen: www.drankdirect.nl/orders
  • Op welk tijdstip wordt mijn bestelling bezorgd?
  • Onze vervoerder kiest haar eigen schema voor bezorging. Houdt u er alstublieft rekening mee dat u op het afleveradres op werkdagen van 8:00 tot en met 17:00 uur aanwezig moet zijn om uw bestelling in ontvangst te nemen.
  • Kan ik ook een leverantieafspraak met de vervoerder maken?
  • Ja, bij het afronden van uw bestelling kunt u aangeven dat u gebruik van een leverantieafspraak wenst te maken. Onze vervoerder biedt de volgende aflevertijdstippen aan:
    • Voor 8:00 afleveren (+ €95,00)
    • Voor 9:30 afleveren (+ €42,50)
    • Voor 11:00 afleveren (+ €32,50)
    • Voor 15:00 afleveren (+ €15,50)
    • Na 14:00 afleveren (+ €42,50)
    • Na 16:00 afleveren (+ €51,50)
  • Kan ik door de chauffeur gebeld worden?
  • Ja, bij het afronden van uw bestelling kunt u aangeven dat u gebeld wilt worden door de chauffeur.
  • Levert DrankDirect.nl ook in België?
  • Nee, DrankDirect.nl levert uitsluitend in Nederland. Een factuur of afleveradres buiten Nederland is niet mogelijk.
  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
  • Nee, DrankDirect.nl is een bezorgende online drankengroothandel.
  • Moet er worden getekend voor levering?
  • Ja, voor alle bestellingen geldt dat u dient te tekenen voor ontvangst.
  • Wie bezorgt mijn bestelling?
  • DrankDirect.nl levert uw bestellingen met TransMission. TransMission is het grootste samenwerkingsverband van zelfstandige transport- en distributiebedrijven in Nederland en levert uw bestelling op werkdagen met de grootste zorg binnen 24 uur in geheel Nederland.
  • Worden er bezorgkosten berekend?
  • Ja, voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van een bestelling berekenen wij u een bijdrage in de kosten door. De hoogte van deze bijdrage is afhankelijk van het totale aantal colli waaruit uw bestelling bestaat. Onder de 100 colli bedragen de bezorgkosten €25,- maar bij 100 colli of meer is de bezorging en de éérste retourpallet gratis. Zie ook: www.drankdirect.nl/bezorging
  • Kan ik mijn bestelling ook ’s avonds laten bezorgen?
  • Nee, onze vervoerder bezorgt op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur.
  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
  • Uw bestelling wordt op een pallet en ingeseald als verzegeling verzonden.
  • Kan ik voor meer afleveradressen bestellen?
  • Ja, u kunt aan uw account meerdere afleveradressen toevoegen. Zie ook: www.drankdirect.nl/afleveradressen
  • Kan ik goederen retourneren?
  • Nee, het is niet mogelijk om overbodige of verkeerd bestelde artikelen te retourneren.

Emballage

  • Wat is emballage?
  • Emballage is het statiegeld wat voor verpakkingsmateriaal zoals kratten en fusten wordt berekend.
  • Hoe kan ik mijn emballage retourneren?
  • Bij stap 1 van het afronden van uw order kunt u het aantal pallets met emballage opgeven. De ophaalkosten hiervan bedragen €10,- per pallet. Op de dag van levering ontvangt u een mail met link naar de emballagepagina. Hier kunt u aangeven welke emballage artikelen u wilt retourneren. Na ontvangst in ons magazijn worden de emballageartikelen gecontroleerd en geteld, waarna het emballagebedrag direct aan u wordt gecrediteerd.
  • Hoe dien ik mijn emballage te retourneren?
  • U kunt alleen emballageartikelen retourneren welke door ons geleverd zijn. Hierbij dient elk flesje in de juiste krat gesorteerd te zijn. Indien wij toch ongesorteerde of niet door ons geleverde goederen retour ontvangen, behouden wij het recht om deze niet te verwerken.
  • Koolzuurcilinders
  • Daar de controle op koolzuurcilinders zeer streng is, is het alleen mogelijk om door ons geleverde cilinders te retourneren. Indien wij toch koolzuurcilinders van andere merken ontvangen, behouden wij het recht voor om deze niet te verwerken.

Klachten of Vragen

  • Hoe kan ik een klacht indienen?
  • Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met de service van DrankDirect.nl, stuurt u dan alstublieft een e-mail naar info@drankdirect onder vermelding van uw ordernummer.
  • Wat te doen met door transport beschadigde artikelen?
  • Indien u bij het controleren van de te ontvangen bestelling breuk aantreft, dient u dit artikel te weigeren en door de vervoerder weer mee te laten nemen. Bij ontvangst van het breukartikel in ons magazijn zal worden overgegaan tot creditering.
  • Wanneer is DrankDirect bereikbaar?
  • DrankDirect is op werkdagen tussen 07:00 en 16:00 uur bereikbaar.